نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1951
-
الف
+

اجرای 5 تئاتر توسط مهاجرین افغانستانی مقیم ایران

مهاجرین افغانستانی مقیم ایران روز سه شنبه(8 حوت) روی صحنه تئاتر می روند.

به گزارش آی فیلم 2، بخش اعظمی از فعالیت های فرهنگی مهاجرین افغانستانی در ایران، به هنر تئاتر و سینما اختصاص دارد.

با وجود امکانات بسیار محدود انجمن های فرهنگی و هنری مهاجر، این گروه ها توانسته اند با همکاری نهادهای دولتی ایران از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت های چشمگیر و حائز اهمیتی را در سراسر ایران به ثمر برسانند.

حال در تازه ترین اقدام فرهنگی مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، جشنواره تئاتر مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به همت انجمن فرهنگی هنری «قلب آسیا» در تهران برگزار می شود.

«ابراهیم حیدری» مسئول انجمن فرهنگی هنری قلب آسیا که در بخش سینما و تئاتر نیز فعالیت می کند در گفتگو با خبرنگار آی فیلم 2 جزئیات بیشتری از این جشنواره ارائه داد.

حیدری گفت:  جشنواره تئاتر مهاجرین با نمایش پنج اثر برگزیده روز سه شنبه (هشتم اسفند/حوت) سال جاری در فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهرستان پاکدشت تهران برگزار می شود.

حیدری افزود: در این دوره 17 اثر از هنرمندان مهاجر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که از بین آنها پنج نمایش کافه ژاکلین ، انابلین ، نقاشی خدا ، دختران من و نمایش انسانیت به عنوان کاندید معرفی آثار برتر شناخته شده اند. 

مدیر مسئول انجمن قلب آسیا گفت: در این جشنواره آثار برتر در بخش های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر، بهترین موضوع، بهترین دکور و بهترین طراح لباس، انتخاب و معرفی خواهند شد. 

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی و هنری بین جوانان مهاجر بسیار پر شور است و امیدوار هستیم در آینده ای نزدیک آثار هنرمندان ما در سطح جهانی بدرخشد.

ح ح/ن ذ

نظر شما
ارسال نظر